maanantai 2. huhtikuuta 2012

Kiusaaminen.



Pari on tehnyt jo kiusaamisesta videoita  youtubeen. Ja kirjoittanut blogeihinsa kiusaamisesta. Nyt mäkin sitten päivittelen tätä asiaa :D

Mä oon joutunut kestämään koulukiusaamista. Se voi oikeesti johtaa pahimmillaan masennukseen tai jopa itsemurhaan. Mua on kiusattu niin henkisesti ku fyysisestikkin. Fyysisesti se on ollu vaan pientä tönimistä yms. Ja fyysinen kiusaaminen onkin enemmän sattunut henkisesti. Nyt en oo vähään aikaan onneks kiusaamista joutunut kestämään. Itekki oon kiusannu, mut lähinnä läpällä. Nyt oon kuitenkin lopettanu & pyytäny anteeks, ku huomasin, et se ei ollukka siitä tyypistä kivaa. Ennen se yleensä vaan nauro mun jutuille, ja se oli sellasta.. no.. ystävällistä. Tai ei nyt ystävällistä, mut sellasta, en osaa selittää :D Toivottavasti ees jotkut tajus.

Joka päivä saan kuulla naljailua mun yheltä kaverilta, ja joskus parilta muultakin. Tä yks kaveri on mulle kuitenkin tosi tärkee, ja tosi mukava, mut jos sanon sille et toi on oikeesti tosi ärsyttävää, ni ihan varmaan se dissaa vaan enemmän. Se ei oo kunnon kiusaamista, mut mua mietityttää välillä, et mitä mä teen väärin, ku se aina vaan dissaa ? En haluu menettää sitä, koska se on yks parhaista kavereista, mitä mulla on, luotettava, mukava, tärkeä,  hauska, hyvää seuraa.. Ja meillä on tosi paljon muistoja ! (:

Tallilla mua ei kiusata. Pari tyyppiä tiiän, ketkä musta puhuu pahaa, mut ei kiinnosta. Yks niistä oli ennen yks mun parhaista kavereista, mut nyt nään sen läpi. Se vaan pomottelee muita, ja esittää et oot sen mielestä tosi mukava, mut sit se puhuukin susta pahaa.

Kaverit on auttanut mua jaksamaan. Sillon joskus kun mua kiusattiin kunnolla, Nepa oli se syy, miks jaksoin. Nepa tuki aina, kuunteli, autto jaksamaan, ja osas lohduttaa & saada mielen paremmaks ! (: Ja tietty, aina jos sitä haukutaan läskiks tms, mä oon kuulemma se, jolle se pystyy puhumaan, ja joka sitä lohduttaa (: Kaikki muutkin kaverit tuki hirveesti, ja oon siitä tosi kiitollinen, mut nepa eniten ♥

Tä oli tällanen vähän erilainen postaus, kertokaapa toki mielipiteenne tästä ! (: Kaks postausta ihan peräkkäin, mut sain tähän idean kun äiti kyseli et kiusataanko mua nykyään (:

Toivo & Nepa ♥ Topiki o kuunnellu tosi paljo ! ♥

5 kommenttia:

  1. Kuka toi yks kaveri on joka naljailee sul mut on tärkee? roosa vai? Vai mä? vaaai kuka?:D

    VastaaPoista
  2. Marisa: Milätavalla se on naljaillu?
    Taru

    VastaaPoista
  3. Mul on ihan sama fiilis, tai siis mulle on käyny ihan samanlaitteen (: toivottavasti pärjäilet (:

    VastaaPoista
  4. mun mielestä kiusaaminen on tyhmää... mua on joskus kans kiusattu mut en oo näyttäny sitä päällepäin... Kiusaaminen pitäis lopettaa!!

    VastaaPoista

Asiallista palautetta ratsastuksestani saa antaa, ja mitä tahansa saa kysyä! Muistakaa kommentoida ahkerasti, niin minäkin jaksan postailla useammin♥